Thursday, September 22, 2011

Doa Minta Ampun

Bersempena hari ulang tahun perkahwinan mama semalam (n semalam terlalu sibuk melayan tetamu yg dtg bertandang dari jauh) mama nk bagi doa meminta ampun utk anak anak mama semua n tuk peringatan tuk diri mama juga:

"Ya Allah ,,Engkaulah Tuhanku yg tiada Tuhan selain Engkau, yang menjadikan aku dan akulah seorang hamba mu, akulah dalam janji dan ancaman Mu apa yg aku mampu, aku berlindung kepada Mu dari kejahatan apa yg aku perbuat, aku kembali kepada Mu dengan nikmat Mu kepadaku dan aku kembali dengan dosaku,  maka ampunilah aku sebab tidak ada dzat yg akan mengampuni dosa dosa melainkan Engkau."

Siapa membaca diwaktu pagi dan petang lalu dia meninggal pada hari itu atau malamnya, niscaya ia masuk syurga.
(diriwayatkan oleh Ahmad, Abu Daud, Ibnu Majah, Ibnu Hibban dan Al Hakim dari Buraidah R.A.)

1 comment:

  1. Hepi anniversary aunty & pok teh yan.. I wish your life to be full of love and understanding forever!
    : )

    ReplyDelete